Week 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Berk - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Berk - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Week 3 is alweer begonnen en de tijd vliegt hier. Het voelt alsof ik een paar dagen geleden ben gekomen maar dat is alweer bijna 14 dagen geleden. Er is ook zoveel te doen en te zien hier. Afgelopen vrijdag ben ik met een groep van 11 man (allemaal Nederlands) een biertje wezen drinken in een pub in Camden. Dit was erg gezellig en veel gekletst. Daarna zijn we nog met een aantal man naar de Ministry of Sound gegaan, waar een beroemde dj draaide (Tommy Trash). Dus, na de borrel hup de taxi in op weg naar de club. Dit is een van de beste clubs van Londen, en dat was ook wel te merken aan de prijs. Het kostte al 20 pond (27 euro) om binnen te komen. De club was best wel klein vond ik. Er waren verschillende zalen maar deze waren allemaal best wel klein. Verder was het een prima club, alleen de muziek lag me niet echt. Heb me prima vermaakt, maar ik zal niet snel weer 20 pond betalen om daar naar toe te gaan. Om 4 uur waren we het wel zat en zijn naar huis gegaan, of in ieder geval een poging gedaan tot. Eerst nog in de verkeerde bus gestapt, waardoor we helemaal uitkwamen aan de andere kant van Londen. Daar kwamen we na een uur pas achter dus meteen uitgestapt en een andere bus terug gepakt. Deze duurde ook weer een halfuur om terug te komen op de plek van de club. Daar zijn we maar uitgestapt en hebben een taxi genomen naar huis. Uiteindelijk was ik om 6 uur thuis en heb ik er twee uur over gedaan. Zaterdag eerst de hele dag uitgeslapen, en daarna even snel wat boodschappen gedaan (wasmiddel gekocht enzo, hoort er ook bij). Tegen de avond zijn ik en Malissa naar de South Bank gegaan. Dit is de kade langs de Thames, waar je als het donker wordt een erg mooi uitzicht hebt op de skyline met alle lichten. We begonnen bij de London Eye, en zijn toen naar Tate Modern gelopen. Dit is een paar kilometer. Toen zijn we even het Tate Modern in geweest. Dit is een museum voor moderne (en lelijke) kunst. Sommige dingen kon een aap nog wel maken. Ik heb veel gekke en lelijke dingen gezien, maar het was wel leuk om een keer te bezichtigen. Daarna zijn we de Thames overgestoken naar de St Pauls Cathedral, die ook erg mooi is als het donker is. Vanuit de St Pauls zijn we gelopen richting Soho, wat ook nog een flink eind is. Uiteindelijk zijn we beland in een hele gave ondergrondse pub. Dit was echt een ouderwetse pub. Hier hebben we een biertje gedronken, en na dat biertje zijn we weer richting huis gegaan. De volgende ochtend (zondagochtend) zijn ik en Malissa rond 10 uur boodschappen gaan doen bij de Sainsburys, een erg goedkope en lekkere winkel. Hier heb ik eten gekocht voor de hele week, voor maar 15 pond, dus dat was lekker cheap. Die middag ben ik naar de Ikea gegaan. Ik voelde me net alsof ik in Nederland zat. Die avond kwam ik de bank niet meer af want mijn voeten hadden wel weer genoeg gelopen voor dat weekend., Vandaag was ik vrij, omdat mijn stage nog steeds een zooitje ongeregeld is. Gelukkig was Wendy ook vrij, dus zijn we samen richting de stad vertrokken, om te gaan shoppen in Oxford Street. Uiteindelijk maar 1 shirtje gekocht, dus dat is netjes aangezien alle kleren die ik koop ook nog mee terug moeten. Morgenochtend moet ik wel naar stage, om te gaan kijken bij een computercursus voor ouderen. Ik mag doen even meekijken of me dit leuk lijkt om te doen, dus ik ben benieuwd. Morgenmiddag ben ik vrij, dus ik zal wel wat achterstallig schoolwerk in gaan halen. Nu ga ik maar proberen te slapen, maar er is een feest aan de gang in de buurt (op maandag ja, met Russische volksdansmuziek), dus ik hoop dat ik kan slapen. Goodnight!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Stage in Londen, van eind augustus tot half januari

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2016

de laatste weken

18 December 2015

naar de kerk

22 November 2015

Terug naar Nederland

06 November 2015

Drukke dagen in Londen

20 Oktober 2015

week 9
Anouk

Vanaf 25 augustus tot 15 januari loop ik stage in Londen. Volg mijn avonturen hier.

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5112

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: