de laatste weken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Berk - WaarBenJij.nu de laatste weken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Berk - WaarBenJij.nu

de laatste weken

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn laatste week is aangebroken, na een paar drukke weken achter de rug te hebben gehad. Dit heb ik allemaal gedaan:

Brixton
Met zn 4en zijn we naar Brixton geweest, een wijk in het zuiden van Londen. Hier was een marktje, waar we rondgekeken hebben, maar verder was het niet heel bijzonder. Daarna zijn we lekker gaan eten bij Nando's, een kiprestaurant en heeel lekker.

Kerstavond
De dag voor kerst ben ik met Klaas naar Leadenhall Market geweest, dat helemaal in Victoriaanse stijl is. Het was heel klein maar leuk om even te zien. Daarna zijn we doorgegaan naar Kensington, waar we Kensington Palace hebben bezichtigd. 's Avonds hebben we onze foute kersttruien aangetrokken en zijn op kerstavond bier gaan drinken op Winterwonderland.

Kerst
Met Kerst ben ik 's middags naar Klaas toegegaan, waar Wendy en een paar van haar vrienden ook heen kwamen. Hier hebben we de hele middag spelletjes gespeeld en 's avonds gegourmet en meer spelletjes gespeeld. Dit was heel gezellig! Op tweede kerstdag is het boxing day hier, dat betekent heeel veel uitverkoop, en heel veel mensen op straat. Het was niet mijn ding, want het was veel te druk om te winkelen, dus ik ben snel weer weggegaan. 's Avonds tweede kerstdag goed gevierd in de pub.

Imperial War Museum en London Bridge Experience
Tussen Kerst en oud en nieuw ben ik naar het Imperial War Museum geweest, dit is een museum over de oorlog. Er was een heel interessant gedeelte over de eerste en tweede wereldoorlog, met schokkende video's en afbeeldingen. Ook ben ik met Malissa naar de London Bridge Experience geweest. Dit is een spookhuis en zo eng dat ik bijna in mijn broek plaste. Ik moest ook nog eens voorop lopen terwijl er mannen met kettingzagen achter me aan kwamen. Dit was een keer maar nooit weer.

Oud en Nieuw
Met oud en nieuw ben ik met Klaas en twee vrienden van hem naar de London Eye geweest, waar het beroemde vuurwerk te zien was. Je moest er lang vantevoren zijn, dus het was erg lang wachten voor 10 minuten vuurwerk, maar wel heeel mooi. Daarna zijn we naar een club geweest om het nieuwe jaar te vieren.

De bioscoop
Ik ben ook nog twee keer naar de film geweest, naar Sisters (die was heel grappig) en naar Daddy's Home (die was heel flauw). Daarna weer lekker gegeten bij Nando's.

Portobello Road
Dit is een markt in een lange straat, ook bekend om de gekleurde huizen. Je kan hier van alles kopen, van antiek tot kleding tot eten en souvenirs. Ik heb daar een mooie sjaal gekocht.

Dit was ook meteen mijn laatste weekend, en Wendy is al naar huis. Dus als afscheid hebben we lekker gegeten bij de Mexicaan. De komende week heb ik nog stage, daarna ga ik mijn koffers inpakken en weer terug naar Nederland! Tot volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Stage in Londen, van eind augustus tot half januari

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2016

de laatste weken

18 December 2015

naar de kerk

22 November 2015

Terug naar Nederland

06 November 2015

Drukke dagen in Londen

20 Oktober 2015

week 9
Anouk

Vanaf 25 augustus tot 15 januari loop ik stage in Londen. Volg mijn avonturen hier.

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 5118

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: