week 6 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Berk - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Berk - WaarBenJij.nu

week 6

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Afgelopen weekend zijn ons pap en ons mam overgekomen voor een weekendje! Ik heb ze opgehaald op Kings Cross, was nog even zoeken waar ze waren want Kings Cross is heeeel groot. Maaar eerst, even iets vertellen over de NL borrel op donderdagavond. We zijn met een stel van Stagehuis naar deze borrel gegaan, in De Hems. Dit was heel gezellig en veel Hollandse muziek gehoord. En de volgende dag kwamen ons pap en mam. Na een vertraging van anderhalf uur kwamen ze eindelijk aan op St. Pancreas (ik stond op Kings Cross, was nog even zoeken waar ik heen moest). Nou, eindelijk had ik ze gevonden en toen maar met de bus richting hun Bed and Breakfast in Islington gegaan. Na daar ingecheckt te hebben zijn we richting mijn huis gegaan om even te lunchen. Het was zo'n mooi weer dat we na de lunch naar Hyde Park zijn vertrokken om te wandelen. De bloemen stonden (bijna allemaal) nog in bloei en het zonnetje scheen. We zijn helemaal van Hyde Park Corner naar Kensington Palace (de andere kant van Hyde Park) gewandeld. En Hyde Park is grooot. Langs het meer gelopen, en langs het Princess Diana Memorial. Na Hyde Park hebben we de bus gepakt naar Piccadilly Circus en daar hebben we even iets gegeten, om vervolgens naar de musical Show Stopper! te gaan. Dit is een geïmproviseerde musical. We hadden hele goede plaatsen, en het publiek mocht kiezen waar het over ging. Uiteindelijk ging het over een matrassenfabriek. De toneelspelers speelden hier goed op in door geïmproviseerde liedjes te maken over matrassen enzo. Het was een soort van liefdesverhaal, waarbij het publiek mocht kiezen hoe het verhaal verder ging. Het was echt een hele leuke musical! Na de musical zijn we naar huis gegaan.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om met een hop on hop off bus te gaan. We volgden de blauwe route die je bijna door heel het centrum Londen heen bracht. We zijn vaak uitgestapt bij de hoogtepunten (Londen Eye, Big Ben, Tower Bridge, Buckingham Palace enz.) en ook nog een boottocht gemaakt over de Thames. Na 7 uur onderweg te zijn geweest zijn we gaan eten in Chinatown, wat heel lekker was. Daarna zijn we naar huis gegaan want het was een lange dag.

Op zondag zijn we weer vroeg opgestaan en zijn we eerst naar Camden Market geweest, en hebben we daar even rondgelopen. Daar hebben we ook nog heerlijk geluncht om vervolgens door te gaan naar North Greenwich, waar we in de Emirates Air Line zijn gestapt. Deze kabelbaan brengt je in 10 minuten naar de andere kant van de Thames, met uitzicht op de o2 arena en Canary Wharf. Deze hebben we ook weer terug genomen en vervolgens hebben we vanaf North Greenwich weer de boot genomen naar de London Eye. Vervolgens zijn we iets gaan eten in de pub (fish and chips, hmmm) en hebben we nog een London by night tour gedaan, met een hele grappige gids. Daarna weer naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

Op maandag zijn we nog even het Science Museum en het National History Museum in geweest, en toen was het weer tijd om ons pap en mam uit te zwaaien. Dus nu ben ik weer alleen, en weer begonnen met stage. Wat ik komend weekend ga doen weet ik nog niet, maar dat zullen jullie vast nog wel horen in mijn volgend reisverslag!

• 07 Oktober 2015 - 22:53

Marjorie Van Den Berk:

Lieve Anouk,

Wat hebben we genoten van het weekend bij jou in Londen. Je was een geweldige gids en hebt ons vele mooie plekken in Londen laten zien. Het leek wel of je er al jaren woont, zo goed weet je overal de weg.
    Dank je wel lieverd voor het heerlijke weekend. We hebben er erg van genoten.

Veel liefs xxx